Kris- & mediahantering

Vill du vara redo för krisen?

KRISHANTERING. Behöver ni hantera en uppseglande kris? Kämpar ni för att undvika en förtroendeskada? Är era gemensamma värderingar i gungning?

Been there, done it. Och en sak har jag lärt mig: eftervärldens dom handlar aldrig om sakfrågan. Den handlar om hur krisen hanterades och kommunicerades av de ansvariga. 

Mina erfarenheter som journalist och av att ha hanterat otaliga (media)kriser på Sveriges största kärnkraftverk och hanterat en pandemi i ständigt ifrågasatta Varbergs kommun har lärt mig strategierna för att kommunicera snabbt, tydligt och trovärdigt i krisen. 

Jag tar en aktiv, operativ roll i krisledningen och ser till att du med trovärdig interna och extern kommunikation kommer ur krisen med ett starkare varumärke. Jag är cool och kreativ när det blåser, och hjälper dig att få ut dina budskap via Q&A:s, artiklar, pressmeddelanden, kundbrev och sociala medier. 

Jag kan också hjälpa er att undvika krisen innan den är ett faktum, och utbilda och öva er i krishantering och kriskommmunikation så att ni är redo när läget blir skarpt.


Vill du veta mer?

Denna webbplats använder cookies. Genom att acceptera eller fortsätta använda webbplatsen godkänner du användning av cookies.